00:05 - cold start of MMF/engine warming
00:55 - cold start of MRF
01:25 - rotor brake test/engine warming
02:00 - take off
03:25 - hand cranking of eng #2 on MMF/eng start
04:20 - MRF returns/ag turns
05:20 - MRF landing
06:10 - MMF taxiing and taking off
Every year, after the spraying season ended some of the Ka- 26 helicopters were flew up to Budaörs airfield for an annual maintenance, which was executed by Hantos-Air Ltd. from the mid '90s to 2012. The helicopters were disassembled, the main parts (such as engines, reductor, fuel tanks, rotor blades, instruments etc.) were checked and repaired. After the maintenance every Kamov went through a "home test" and an official test flight, done by a pilot from the authorities. If everything was OK this pilot gave the permission to fly for each Kamovs for one year. This video was recorded during an official test flight in 2010.
HA-MMF was produced in Kumertau (Russia) in 1970 as the 3rd airframe of the 11th batch. She started her career as a crop duster helicopter in the fleet of RNÁ (later MÉM RSz), as one of the first Ka-26s here. In the mid '90s a private company bought her and she got to Zsámbék. She worked one more season after this test flight, her service life ended in 2011. Later she was used for a spare parts mine for another Ka-26, nowadays her remaining parts are in a private collection...
HA-MRF was also produced in Kumertau, but in 1978 as the 3rd airframe of the 65th batch. She started her career as a crop duster helicopter in the fleet of MÉM RSz, as one of the last Ka-26s of the company. Interesting fact, that she was the 100th Ka-26 airframe in Hungary! In the mid '90s a private company bought her and she was used for doing passenger flights. Later she got back to the agriculture, now she is the only Kamov here which is used just for mosquito control tasks.
Also an interesting fact, that MMF was the second oldest and MRF was the youngest airworthy Ka-26 on the world in 2010!
Kamov Ka-26 was invented by N.I. Kamov in the middle of the 1960s, basically for agricultural tasks. It has two Vedeneyev M14-V-26 radial engines with 9 cylinders and 325 hp each. The engine was produced with an iron cooler fan due to the relatively low airspeed of the helicopter, which gives a really unique siren sound as it works.
___________________________________________________________________________________________
Videótartalom:
00:05 - MMF - hidegindítás/motormelegítés
00:55 - MRF - hidegindítás
01:25 - forgószárnyfék ellenőrzése/motormelegítés
02:00 - felszállás
03:25 - MMF jobbos motorjának kézi átforgatása/indítás
04:20 - MRF visszatérése/MG fordulók
05:20 - MRF leszáll
06:10 - MMF kigurul és felszáll
Minden évben, a szezon végeztével a Ka-26-os helikopterek némelyikét felrepülték a Budaörsi repülőtérre éves ápolásra, amit a Hantos-Air Kft. hajtott végre a '90-es évek közepétől egészen 2012-ig. Az ápolás során a gépeket szétszedték, a főbb alkatrészeket (motorok, reduktor, benzintartályok, rotorlapátok, műszerek, stb.) átnézték és szükség esetén javították. Összeszerelés után minden Kamov egy úgynevezett házi berepülésen, majd pedig egy hatósági berepülésen esett át, ez utóbbit egy hatósági pilóta végezte aki ha mindent rendben talált, egy évre megadta az engedélyt a helikopternek a repülésre. Ez a videó 2010-ben készült egy hatósági berepülés során.
A HA-MMF lajstromú helikopter Kumertauban készült 1970-ben a 11. sorozat 3. gépeként. Az RNÁ (később MÉM RSz) flottájában kezdte meg pályafutását mint az egyik legelső magyar mezőgazdasági helikopter, a '90-es években pedig egy magánvállalkozás tulajdonába került, Zsámbékra. Ezt a berepülést követően még egy évet repült, a sárkányból 2011-ben fogyott ki az idő. Ezek után mint alkatrészbázis funkcionált egy másik helikopter számára, megmaradt darabjai pedig egy gyűjtőhöz kerültek...
A HA-MRF szintén Kumertauban készült 1978-ban, a 65. sorozat 3. gépeként. Szintén a MÉM flottájában kezdett repülni, ő volt az egyik utolsó Kamov ami a céghez érkezett. Érdekesség, hogy ez a gép volt a 100. Ka-26 itthon! A '90-es években őt is kivásárolták, majd utasrepültetésekre használták. Később visszakerült a mezőgazdaságba, manapság pedig az utolsó Ka-26-os itthon amit csak és kizárólag szúnyoggyérítési feladatokra használnak.
További érdekesség, hogy 2010-ben a MMF a második legöregebb, MRF pedig a legfiatalabb légialkalmas Ka-26-os helikopter volt a világon!
A Ka-26-os helikopter N.I. Kamov által került kifejlesztésre az 1960-as évek közepén, kifejezetten mezőgazdasági feladatok ellátására. Erőforrása két darab, egyenként 325 lóerős, 9 hengeres Vegyenyejev M14-V-26 típusú csillagmotor. A viszonylag alacsony sebesség miatt a két motorra egy-egy öntöttvas hűtőventillátor került felszerelésre, ennek köszönheti egyedi, sikító hangját.
#kamovka26 #testflight #budaörs
___________________________________________________________________________________________
Camera: Sony DCR-DVD105E
0 Comments